söndag 6 januari 2013

Trettondedag jul innebär alltså att det har gått 13 dagar sedan Jesus gjorde entre´.
För mig har det gått 9 dagar sedan min förkylning gjorde entré.
Däremot bytte jag strumpor i morse.
Nu när jag läser min översta mening igen så kan man tro att Jesus är nyfödd.
I själva verket är han ju en veteran som har funnits med hos många under två årtusenden.
Undrar hur många gånger han varit förkyld. Har ni sett en snorig Jesus avbildad.
Sjukligheten och sjukfrånvaron är kopplad till arbetets karaktär. Att få vara med att forma dagen, ha ett klart mål, känna att det man gör är viktigt och att få uppskattning för det är något som är avgörande för oss människor. Tror därför att Jesus inte har varit förkyld så ofta.

Från tankar om Jesus och sjuklighet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar