lördag 15 augusti 2020

Kräftan

Värmen tynger våra axlar.
Byxorna glider med hjälp av svettfloden ner på gräsresterna.
Skjortan däremot sitter fast som efter en behandling med superlim.
Kan vi gå omkring så här?
Men vi skall inte klaga, tänk på kräftorna som dog av värmen.
I kväll skall vi äta upp dem, tror att de dog redan i Turkiet.
Egentligen vill man ju inte stödja Turkiet med den läskige Erdogan.
Vi borde ju inte äta upp de snälla kräftorna, hellre Erdogan, men han smakar nog surt.
Behövs snapsen, kanske en liten för traditionens skull, har en snaps från
Norge gjord på potatis och glaciärvatten.
Och i TV hoppar de längdhopp, om jag skulle hoppa så skulle jag landa i badsjön.
En gång hoppade jag lika långt som summan av mina bens och armars längd.
Det var mitt mål.

Från tankar om att i värmen mognar kräftskivan snabbt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar