fredag 6 mars 2015

Idag tror jag att jag var lite gränsöverskridande och nu för tiden är det ju ett så populärt uttryck, ja allt skall vara mer eller mindre gränsöverskridande. Så det innebär att jag både har varit modern (med i tiden) och gränsöverskridande.
Det hela handlade om att jag blev ursinnig när grannen återigen hade hängt tvätten på vår uppfart med en lina fastspänd i vår brevlåda och den andra änden i vår bils takräck.
Jag klättrade upp på vårt gemensamma plank med nykammat hår och vrålade ”Slutar ni inte med ert tvättande kan ni för böveln lika bra flytta hem till Uppland”. Min fru menade att det lät rasistiskt och att jag hade gått över gränsen i mitt ursinne.
Men jag blev i alla fall modernt gränsöverskridande.

Från tankar om att det gäller att hänga med 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar