måndag 10 december 2018


Det är en sorglig dag för den som har ont i halsen och som inte får stopp på hostan som väller ut från lungorna och far ut i världen. En del i omgivningen kan även bli träffade av någon liten luring till mikroorganism och bli sjuk. Andra tycker att något är sjukt bra, detta konstiga uttryck.
Är fattigdom lika med att du måste göra allt själv? Den fattige som klarar sig bäst är då säkert händig och företagsam, men det gäller väl alla.
På balkongen mitt emot står den där mannen som alltid bara bär sitt skinn bart på överkroppen. En gång frågade jag om han inte ville ha en av mina bättre begagnade skjortor i ett ”fint” märke. Han svarade ”den dag jag tar på mig en skjorta respekterar jag inte mig själv”. Jag skrev, bättre begagnad, vad menas med det? Slitet/använt: endast i liten omfattning eller tvärtom. Samtidigt sätter sig den övernakna mannen sig på balkongräcket för att visa att han finns, i handen en kopp franskrostat kaffe och i den andra handen håller han sig i fästet till sin parabol, men även en liten torr kaka är inkilad mellan två fingrar.

Från tankar om att en lång hals förlänger matens njutning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar