tisdag 13 augusti 2019


- När skall vi äta idag?
- Efter det att hungern har fastnat ända in i själen.
- Hur skall jag kunna planera efter det?
- Använd din intuition, kära du.
- Men, dessutom är ju spisen ny och jag blir ensam i köksskåpen.
- Jag nöjer mig med det jag får.
- Vi pratar ju om när vi ska spisa.
- Jag blir nöjd när jag får det.
- Vi får inte missa Allsången på Skansen.
- Vem är försvunnen?
- Vadå försvunnen?
- Du nämnde ju en skallgång på Skansen.
- Jag köpte nya strumpor till dig på torget
- Bra, vilken färg
- De hade ingen färg, de var lika färglösa som du, dessutom för små, lika trånga som din trångsynthet och nu tar jag flyget till Mallorca.
- Får inte jag följa med?
- Jo, gubbstrutt det får du, men glöm inte ta med dina nya strumpor och ditt sura humör för utan det kan inte jag hålla ångan uppe och överleva.

Från tankar om att så kan kärleken se ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar