torsdag 15 augusti 2019

Vem vet, inte jag, sa Sven Trumpe till sig själv, när han gick till jobbet en morgon och solen just fick syn på honom bakom Systembolaget. Vad var det då som Sven Trumpe inte visste? Jo, han visste inte vad han skulle drömma om den kommande natten, men visste att det var en sanndröm. Hur kan någon veta vad hen skall drömma om? Går det att köpa någon app eller prenumerera på tjänsten?
Eller är det en förmåga som bara vissa råkar ha, kanske något religiöst i gardinerna eller TV-soffan.
Vi ställde frågan till just Sven Trumpe som sa ”Är man bäst så är man, alla utanför mitt sovrum kan åka hem, jag bryr mig bara om mina egna drömmar”. Så slängde han tillbaks den lössläppta delen av frisyren, så halva hamnade på huvudsvålen och halva i tomatsoppan. Så ropade han ”Åk hem bara, åk hem idioter”.
Nästa dag satte sig S. Trumpe vid sitt spelbord, tog fram kinaschacket och vann mot alla flugor från Mexiko som ställde upp. Därefter hittade han en glass i frysen och allt kändes jättebra.

Från tankar om att många befinner i sin egen dröm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar