tisdag 30 juni 2020


Är testet pålitligt sa journalisten, Pia Bladlus till virologen.
-Nej, men det är som körkortstestet, du kan bli godkänd och ändå krocka i för hög fart dagen efter.

-Jaha sa Pia, så om jag inte krockar dagen efter så är jag värd att få köra bil.
-Nja, det är ju inte riktigt samma sak, men när solen går ner så vet vi att nästa morgon går den upp igen och då kan vi gå till arbetet som vi kanske inte har, efter att vi loggat in frukosten.
-Men vad tycker du att jag skall skriva i vår tidning, när allt känns så osäkert undrar Pia Bladlus. Kanske om något biltest för den som är virussjuk.
-Du kan ju börja med att tänka lite själv först. Därefter kan du knyta skosnörena.

Nu lämnar vi det här och njuter av kvällens middag i tjocka jackor och kraftig vind.
Lasse Åberg sa ”får jag lite ledig tid, så jobbar jag alltid”

Från tankar om att ”vad är det som gäller egentligen”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar