onsdag 13 mars 2019

Numera förstår alla allt utan att egentligen veta varför de kan tro det.
När skall den ärliga personen som berättar att hen inte förstår allt, bli hyllad?
Samtidigt har mörkret för länge sedan lagt sig över ön. I en stuga ser vi ljus genom ett fönster.
Ett obehagligt skrik hörs från strandkanten, på en ilandfluten stock sitter en man med en TV-apparat i knät, det är lördag och nattfilmen stör tystnaden över sjön. Jag går ut på bryggan, tar av mig kläderna, vet precis var jag kan hoppa i, det plaskar i vattnet, mannen på stranden tittar upp och en abborre simmar iväg, först är det skönt, men snart kommer vattenkylan och jag kryper ner i min säng. Den rutiga pyjamasen hoppar jag över.

Från tankar om att förstå sin begränsning och inte dyka ner i det svartgrå vattnet    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar