fredag 17 mars 2017

Det gäller att hålla in magen när klänningen sitter nära kroppen.
Eller behöver ni inte det?
Kvinnan i Tv:n har tydligen klart för sig att en mage skall vara platt som ett plank. Eller är det producenten som tycker det. Eller skulle vi tittare byta kanal om magen putade ut, eller kanske gilla det.
Det är värre för kon som har fyra magar att hålla in, men med sitt kolugn struntar hon säkert i det yttre. Igår mötte jag en häst som hette Hans som påstod att han var kolugn till skillnad från sin syster som har svår hästskräck. Det märktes redan vid hennes hästfödsel då hon egentligen ville stanna kvar i sin hästmamma och tungan skakade av hästskräck.
Själv är jag höjdrädd, märkte det första gången jag prövade ett par träskor, det var som det svimlade i hela kroppen och veckan efter fick jag ligga till sängs, dock utan kramper.
Sedan dess är jag noga med att klippa gräset riktigt kort och köpa begagnade skor.

Från tankar om att det bästa med magar är nog att kunna fylla dem med god mat 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar