söndag 19 augusti 2018

De politiska debatterna rullar vidare och tyckandet rinner över ur alla hinkar fyllda med frågor. Någon gång kan det hända att vi får ett svar på frågan, oftast handlar ”svaret” mer om något annat som de tycker att de gjort bra eller något som de tidigare haft åsikt om.
Vi som gillar att få svar på frågor som ställs bör ägna oss något annat. Ex. handla mat till veckan.
Ibland kan vi tycka synd om politikerna, som gör så gott de kan och sedan måste tycka som partiet har bestämt (inte som de tycker själva).  För mig vill jag helst välja parti i varje enskild fråga. När vi är framme vid valdagen måste jag/vi ändå välja det som ligger närmast vårt samlade tyckande.
Idag såg jag en nyckelpiga som valde väg när den mötte en skalbagge. Den flög upp från marken och log snett innan den gjorde en loop mot hemmet. Samtidigt sprang en ekorre uppför stammen och en sprang nerför. Vem gjorde rätt val, beror ju på målet och deras egna förutsättningar.
Annars är ju hela livet ett val. Så inte finns det ex. förstagångsväljare 9/9. Ibland väljer vi även om vi ska göra ett val eller inte.
Gräset är i alla fall klippt idag, nästan som man glömt bort hur det går till, ja la mig i gräset och doftade på de grässtrån som inte hade samlats upp i behållaren, då gick solen i moln, det kändes att värmeböljan hade dragit vidare, men gräset doftade som förr.

Från tankar om att: väljer valet dig eller väljer du i valet 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar