söndag 12 augusti 2018

Fick du en idé
Ta vara på den
knåda och vänd på den en tid
pröva att formulera om den
sök stöd utifrån
fick du inte stöd, pröva med någon annan

Fick själv en idé häromdagen. Kommer nu inte ihåg vad den innehöll, men bra va den. Kanske handlade den om att få lugn och arbetsro i skolans klassrum. Hur vi skall få in fler vuxna i skolsalarna och samtidigt få ut fler barn med kunskaper mot den väntande vuxenvärlden.
        Annars har kvällen gått åt till att se en svensk import hoppa stavhopp, högre än de andra.
Själv tror jag att jag skulle kunna bli en bra stavhoppare om jag inte vore så höjdrädd. Min far sa att första gången jag fick svindel var när jag kom upp i mina nya träskor. Tänk bara att ramla ner på rygg från sex meters höjd.

Från tankar om att med hjälp av en god idé så kan man komma högt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar