onsdag 14 juni 2017

Den store mannen med hår som tränger ut från öronen passerar oss på trottoaren.
Vi har nog aldrig träffat en så vänlig person sedan vi flyttade till tredje våningen.
En gång när den store mannen skulle till jobbet ropade min man ”vad får vi till middag”.
Jag svarade ”har du något förslag”. Nej, men det vore gott med en grillkorv till fotbollen ropade han tillbaks. Den store mannen hade under tiden hunnit ta bussen mot jobbet.
Vid ett annat tillfälle satt den store mannen på balkongen och rökte med dagstidningen.
Jag hade just tagit en dusch efter den varma dagen och tog en macka, inte helt klädd i köket.
Han tittade ner mot gräsytan från balkongen, där barnen brukar leka och jag tog en smörgås till. Min man jobbar på ett företag som lär kycklingar att bli goda till middagen och förstår inte alltid den värme som den store mannen ger oss. I morgon skall han gå på bio medan jag, hans fru lägger ett barn i taget.

Från tankar om att vänner betyder så mycket och därför är de vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar