fredag 23 december 2016

23.05
Knappt en timme tills tomten kommer, jag måste svälja den nygriljerade skinkan (ja, inte hela) så att jag kan skölja ur munnen inför besöket. Bara inte kajorna har byggt bo i skorstenen, då kommer inte tomten in och så får vi facket på oss. En del skrapar triss i husen, vissa vinner inte, vet fler som inte brukar vinna, man kan visst vinna färg till ytterpanelen, finns fem färger att välja på, kallas för färgfemman.
Tänk vad kul det ska bli med alla paketen, har köpt massor i år, de flesta till mig själv, det är nog den person som det är lättast att köpa till, han har så bra smak och så gillar han den danska rödkålen. Tydligen är det nyttigt också, i alla fall för möss har man kommit på. Om man är en mus och äter mycket fett tillsammans med rödkål så märks det inte att man ätit mycket fett. Varken på blodprover eller midjemått (var sitter egentligen musens midja).

Har ni några läkartider till 2017? Min kompis har redan två, men det gäller att hålla dem förstås.  
Först skall han till doktor Rättling för sin svullna bål och sedan direkt till vårdcentralen ”Löpande kalven” för problem med båda laktoserna. Själv tror jag att det är träningsvärk sedan han börjat kissa i störtloppsställning med kraftigt böjda ben.
Oj, nu är det bara en halv timma kvar så nu får jag skölja av resten av kroppen (det gick bra med munnen).

Från tankar om att lyckan närmar sig, snart kommer tomten över tomten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar