onsdag 14 december 2016

Ur åkern växte inget upp genom snön, kanske var den för luftig och lätt
eller tung och vresig och inte ville samarbeta.
I tunnelbanan finns det människor som förargas över och engagerar sig djupt i att kvinnor på bilder visar underkläder i reklamsyfte. Hur kan det skapa en sådan ilska?  Beror det på att kvinnorna ofta är formade som de flesta kvinnor skulle vilja vara.
Oftast är det så att det som skall locka kunder visas i sitt rätta sammanhang t.ex. en bil på en väg, en chokladbit på väg in i munnen, ett vin i ett glas och en jacka på en kropp.  


För mig skapas ilska när jag ser barnens rädsla i Aleppo, när de ligger blodiga på markens sjukhus utan ben. Det som speglar sig i deras ögon är inte smärtan utan skräcken av att bli den enda i familjen som kommer att överleva. Själv blir jag skamsen över att jag inte kan engagera mig lika kraftfullt som personerna som mår dåligt av en kvinna i underkläder.

Från tankar om det som göms i snö  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar