tisdag 27 december 2016

Himlen är blå,
men lycklig ändå,
och orden försvann,
i en brunbränd savann.
Vem vet inte hur,
den rosa tonen i dur,
kom åter till mig,
en gulklädd lakej.

 Vad spelar färgerna för liv i ens liv? Idag på stan – REA. Råkade hamna på Cubus herrklädavdelning. Det gav mig ett intryck – färglöst och dystert. Fick lov att köpa en mjukglass för att muntra upp mig. Hur skulle jag annars kunna passera slussen samtidigt som vinden tog tag i kepsens stora skärm och flög iväg ner i Östersjön. Blev förtvivlad. Hade köpt den just på en REA för många år sedan i Gamla stan och nu när jag äntligen har blivit gammal så lämnade den mig. En yngre man i trenchcoat undrade om han skulle dyka i efter den. Jag tackade, men avböjde, var rädd för att trenchcoaten skulle fastna i slussportarna, som förra året. Fick ta mig hem till risgrynsgöten med kallt huvud.

Från tankar om att utan färg blir allt så färglöst  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar