tisdag 5 september 2017

Det andra huset
allt så mörkt
havet hörs bakom skogen
maten inpackad
vattnet påsatt, fungerade
elementen allt varmare
september förra året =
sol + bad
idol på TV
vem är idol i andra huset
tidningen fanns inte i brevlådan däremot några jättekor på andra sidan gärdsgården. Vem törs cykla in bland korna, vikten 700-1000 kg. Tio gånger mer än jag.
Men cykelleden går ju rakt in där korna finns, tänk om man får punka.
Bonden kan kanske köra traktorn före mig, men då kanske de blir nyfikna på
hur en cykel fungerar. Jag går och lägger mig med en god bok. En god bok med
stekt potatis kan ingen motstå, gärna lite sursöt sås till.
Är det inte konstigt att den som köper en el-cykel kanske skall få bidrag. Fattar inte. Jag då, som har en vanlig cykel förbrukar inte ens el. Borde ju få ännu mer bidrag. Dessutom är det bättre för hälsan och ger lägre sjukvårdkostnader. Dessutom vill jag ha bidrag till skor (sulbidrag) eftersom jag oftast promenerar istället för att ta bilen eller bussen.

Från tankar om att det börjar närma sig valet. Kom då med vettiga förslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar