tisdag 12 september 2017

- Natten kommer att bli kort för den som skall upp tidigt.
- Ja, men det går ju att lägga sig tidigt.
- Men, det gäller att somna tidigt, inte lägga sig tidigt.
- Varför skall du upp så tidigt.
- Jag vill hinna bli trött innan jag lägger mig.

På andra sidan dygnet låg en mycket pigg herre och älskade sina egna tankar. Han funderade på sin nya bil, en ISK-combi utan framsäten. Tidigare hade modellen även säten framför baksätet, men med den nya höjda skatten så fick de dra in på något. Så är ju livet, det går inte att få allt, en dag när jag gick med glada steg till cykelstället så fanns de bara luft i ena hjulet. Det kändes då som hela livet tog slut, men till lunch åt jag en falukorv med god aptit och allt blev bra igen.

  Från tankar om att sömnen är viktig för den som vill sova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar