fredag 8 september 2017

Havsörnen ligger där uppe i sin termik. Andra fåglar varnar.
Och där kommer en till. Tar fram kikaren. Så majestätiskt tycks
de vila i vinden, men i själva fallet är de på jakt efter nya byten.  
Bara de inte väljer mig. De måste finnas någon som är färskare.
Nu syns de inte längre, jag är räddad och kan få ytterligare
en eftermiddagsfika innan jag tar kvällsfikat med smågodis.
I morgon börjar de flesta att köpa julklappar. Ja de flesta har
som tradition att starta just andra lördagen i september. Fast
alla vet att många inte köper sina klappar förrän i oktober.
Tänk att få klappa en örn samtidigt som man är inne på Face Book
Min tandläkare sa just det till mig under en rotfyllning. Ser
själv inget samband, annat att munnen med tänderna finns i facet.
Får ta upp det vid nästa rotfyllning. Förresten hade jag en tandläkare
som hette Groth och jag sa alltid till mamma och grannarna att
”Grothen tog roten”

Från tankar om att man mår bra när man ser en örn och dessutom överlever  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar