lördag 10 mars 2018

Grannen knackade sönder kotorna på mig innan jag förstod vad som var på gång.
Jag som alltid hade älskat mina vackert svängda kotor. Så försvann grannen till Miami, som hon kallade sitt garage i längan utanför radhusen, men det visste ju inte jag om, när taxin till akuten passerade garagen. Kotorna klarade sig bra, men blommorna vissnade, när grannen undrade om hon skulle massera försiktigare nästa gång. Nästa gång har redan varit svarade jag och menade att vi kan väl spela schack istället.
Utanför köksfönstret gick samtidigt en elefant förbi. Den var på väg till jobbet och hade inte fått plats i bussen. Elefanten brukade stå bredvid barnvagnarna, men idag fanns det ingen plats över då en tvillingvagn fanns i bussen och han hade punka på cykeln.
Innanför köksfönstret stod ett ensamt köksbord med några tama stolar runt sig. Jag satte mig på en av stolarna, tog fram morgontidningen, som jag fortfarande ville ha i pappersform för att sedan använda dem som papersnäsdukar.
När kylskåpet öppnade sin dörr och tårarna rann ner mot ekparketten kände vi en oro och medkänsla med alla som inte har någon mat att stoppa in i ett tomt kylskåp. När kylskåpet är tomt blir även magen tom och till slut blir livet tomt på mening.

Från tankar om att när ryggen blev bra, kändes det bättre och porerna öppnade sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar